/* google analytics */

El comprador haurà de tributar per l’ITP.


El comprador -com a subjecte passiu adquirent- haurà de tributar per l’Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats (ITP i AJD), atès que las criptomonedes han estat qualificades per la Dirección General de Tributos com a béns immaterials.


La base imposable de l’adquisició de criptomonedes, es determinarà pel valor de mercat de les criptomonedes, llevat que el valor declarat, el preu o la contraprestació pactada pels interessats siguin superiores al valor de mercat, en el qual supòsit es prendrà la major d’aquestes quantitats com a base imposable.

El tipus de gravamen aplicable, serà el corresponent als bens mobles (en el moment de la redacció d’aquesta noticia, a la Comunitat Autònoma de Catalunya, el 5%).


Si el transmitent de les criptomonedes actua com a empresari o professional en l’exercici de la seva activitat econòmica, l’entrega estarà subjecta a l’IVA.


És una informació elaborada pel Departament d’Assessoria i Gestió fiscal de la Cambra de la Propietat Urbana de Reus.


Si desitges llegir el text íntegre de la Consulta vinculant, clica sobre aquest enllaç.


Font: Ministerio de Hacienda, Dirección General de Tributos, Consulta Vinculant V0935-25, de 27 de maig.


 

Serveis als Propietaris i Comunitats de propietaris

Comunitats de propietaris

Assessoria legal i defensa jurídica

Assegurances

Administració de finques i patrimonis

Fiances

Contractes de lloguer i altres

Compravenda i lloguer

Assessoria i gestió fiscal

Cèdules d’habitabilitat i certificacions energètiques